Friday, November 16, 2012

Finally....Sahabat

Hi semua... lama dh tak update blog ni... bukan tak ada masa tpi sebab tak tau apa yang nak ditulis kat blog ni. Angan-angan nak ada blog sendiri tapi tak rajin nak update...hihihi..
Hari ni nak bgtau korang yang aku dh jumpa lagu yang setelah sekian lama aku cari...dh taip dah semua tajuk yang agak sama dengan lagu, tak jugak jumpa-jumpa. Tapi hari mungkin pakcik Google sayang aku lebih kot (perasan) dan sebab usaha aku yang tak pernah putus-putus cari lagu ni akhirnya aku jumpa jugak... (tersenyum lebar). Lagu ni bukan pasal cinta-cinta api pasal sahabat...kalo korang dengar lagu ni and hayati lirik dia memang korang sedih giler-giler la. aku jamin 120%. kalo tak sedih jugak, xda perasaan kot..hehe(joking) . First time dengar lagu ni masa zaman sekolah menengah lagi. Masa tu ada program Rakan Muda kat sekolah. bila dah akhir2 program tu, mula la psang lagu ni membuatkan semua orang yang ikut program tu nangis semua sebab sedih. Masing-masing terkenangkan kawan masing-masing.Walaupun pada hakikatnya, sama sekolah and jumpa lagi pun lepas program tu...hehe...tapi tula manusia, ada masa kita patut sedihkan..? :) Paling teruk sekali la perempuan ni. Memang sangat emosional. perempuan ni la paling rasa sedih sekali sambil habis program tu pun, xhabis2 lagi sedihnya...(aku xla mcam tu, dh hbis tu dah la :P) yang paling best sekali time tu pun ada jgak lelaki yang nangis...(huh!airmata mahal kunun) besala tu kan..lelaki pun ada airmata jugak, ada hak jugak nak nangis jugak kan :).
korang nak dengar tak lagu tu? korang taip je 'Harwady-sahabat", ada la tu keluar nanti. Apa-apa pun, sahabat ni ada baik dan buruknya. Ada kawan yang menjatuhkan, ada jugak yang sentiasa memberi sokongan pada kita. Kawan yang sanggup jadi telinga untuk mendengar semua masalah kita. Tak kira la masa kita senang atau masa kita susah. Orang kata kawan masa susah  yang sanggup susah dengan kita ni lah yang payah sekali nak jumpa, betul x? betul la tu...aku sangat setuju! Bila kita senang, memang ramai kawan kita, bila susah semuanya mula sibuk...Kalau ada kawan yang sanggup bersusah n senang dengan kita, kita pun mesti buat mcam tu jugak dengan dia. baru la persahabatan tu kekal sampai selama-lamanya. Paling penting sekali, hargai apa yang kwan buat untuk kita. Jangan ambil mudah je kat benda yang dia dh buat kat kita. mungkin dia ada korbankan masa atau harta benda dia semata-mata nak tolong kita. Itu la sahabat yang akn bersama kita sampai selamanya.  Bila kita dah ada boyfriend, jangan buat-buat lupak plak dengan kawan tu.kesian kat dia..bila da masalah dengan boyfriend, baru lah nak cari dia lepas tu blah je camtu. sakit hati bila dibuat mcam tu.

Last but not least, siapa pun kawan kita, hargai la dia selagi dia ada. Bila keadaan berubah nanti baru la kita sedar betapa kawan itu penting untuk kita. Maafkan dia apa pun kekurangan dia sebagai kawan kita... =)
p/s: I LOVE MY FRIENDS!!!

-Adios-

No comments:

Post a Comment